Toinen yö meni kipparilla yhtä huonosti kuin edellinenkin, joten aika väsyneenä lähdettiin satamasta liikenteeseen. Tälläkin kertaa sain onneksi luvan käpertyä keulaan lepuuttamaan silmäluomia. Tälle päivälle oli luvattu vähän kovempaa tuulta ja iltapäivästä alkaen myös mahdollisesti sadetta (ja vielä kovempaa tuulta).

Tällä kertaa oltiin rata-alueella hyvissä ajoin suotuisan ja eilistä vähän kovemman tuulen ansiosta. Ja myös kisajärjestäjät olivat hyvissä ajoin liikkeellä. Ensimmäinen lähtö saatiin ammuttua aikataulussaan, mutta Melgesit ottivat yhdessä varaslähdön ja niin lähtö otettiin uudelleen. Toisella kerralla lähtö onnistui. Ja muutkin lähdöt ammuttiin heti perään. Meidän lähtöviestin kanssa nousi lautakuntaveneessä myös "japanin" lippu. Ja orderit hyvin lukeneena totesimme, että se tarkoittaa yhden kierroksen kisaa.

Lähdössä oltiin taas muiden veneiden välissä, vaikka kovasti yritimme välttää FE:itä. Kai alkoi jo vähän olemaan paineita, kun kaksi venettä otti varaslähdön. Kryssillä saatiin vene kulkemaan ihan mukavasti, muistaen että aallokossa ja kevyessä tuulessa pitää ohjata vähän alemmas. Tuuli oli taas selvästi kevyempi kuin aallokko. Alamerkillä ohitettiin yksi expressi, joka ei tainnut hoksata että oltiin tulossa maaliin. Se jatkoikin vielä toiselle kierrokselle, kuten moni muukin vene teki.

Toisessa lähdössä jäätiin taas pahasti FE:n alle ja vendattiin suotuisampiin tuuliin heti kun se oli mahdollista. Tuuli ehti jo taas kääntyillä ja samalla se alkoi voimistua. Levittäjältä tultiin loppumatka melkein sivutuulessa ja spinnun laskussa oli jonkin verran ongelmia tuulen tarttuessa siihen. Harmittavasti kaksi venettä ohitti meidät juuri ennen alamerkkiä. Tämä oli taas yksikierroksinen startti, ja sijoitukset pysyivät loppuun saakka.  

Toisen lähdön jälkeen tuuli alkoi nousta todella ja saatiin vähän jo vettäkin niskaan. Naisisto äänesti 4-0 ja niinpä päätettiin lähteä kotiin. Ei me kuitenkaan sitä luokkamestaruutta voitettaisi, joten ihan sama vaikka jättää viimeisen lähdön väliin. (Sitä viimeistä lähtöä ei sitten edes ammuttu, joten ei edes hävitty mitään.)

Laiturissa vasta huomasi todella sen, miten väsyneitä kaikki oli. Ja vielä piti jaksaa lähteä palkintojenjakoon. Tulosluettelon edessä seisoessa ensimmäinen ajatus oli, että siinä täytyy olla jokin virhe. Ja tarkistettiin asia vielä toimitsijoilta. Pakko se kuitenkin oli uskoa, että lopullinen sijoitus oli 7/12 eli kauden paras. Ja päivän paras sijoitus oli 3. Kyllä me vielä jonain vuonna se luokkamestaruus otetaan!