Tällä kertaa oli nnusteen mukaan tulossa melko kevyttä keliä ja sateen piti alkaa siinä kahdeksan aikoihin. No tällä kertaa keli oli kovempi kuin ennuste ja sadekin alkoi jo kuudelta.

Kipparin puhelin kävi kuumana jo heti aamusta alkaen, kun yllättävä sairasloma ja työesteet karsivat kaksi naisiston jäsentä pois. Onneksi oli kisaan alunperin ollut lähdössä 5 naista ja näin ollen yhden paikkaajan saaminen riitti. Onneksi Merja pääsi hyppäämään mukaan lyhyellä varoitusajalla.

Reippaan tuulen vuoksi lähdettiin hengailemaan lähtöviivan tuntumaan pelkän ison kanssa. Hieman jo kävi mielessä, että reivaisi ison. Illksi oli ennustettu kuitenkin heikkenevää tuulta, joten jätettiin iso reivaamatta. Siinä vaiheessa muistui myös mileen, että keulapurjeen latta oli katkennut ja repäissyt lattataskun rikki. Pikaisen korjauksena liimattiin reiän päälle purjeteippiä. Pitää yrittää muistaa vaihtaa latta ennen seuraavia kisoja.

Koska tuuli oli melko idästä, lähtö oli hieman eri suuntaan kuin yleensä, joten hengailualue oli melko kapea. Jäätiinkin hengailemaan taas ihan eri päähän kuin yleensä. Joka olikin ihan hyvä veto, koska saatiin lähteä ihan rauhassa.

Puuskainen tuuli aiheutti omat ongelmansa skuuttaukseen, sekä selvästi liian pieni paino. Tuulta oli sen verran, että viides nainen laidalla olisi ollut tarpeen. Alkumatkasta pysyttiin kuitenkin melko hyvin porukan mukana. Välillä tosin ainakin kipparin näkökenttä oli melko pieni kovan sateen vuoksi ja ohjailu tapahtui lähes sokkona. Myös ratamerkkien näkeminen oli välillä haasteellista ja taktiikkana olikin seurata muita veneitä.

Puuskaisen tuulen sekä varamiehityksen vuoksi kippari teki päätöksen jättää spinnu nostamatta. Siinä hävittiin ehkä taas jonkin verran. Ei tosin kaikki muutkaan veneet sitä spinnua nostaneet. Avoimemmalla osuudella myös melko suuri aallokko aiheutti hieman haasteita ohjailun kanssa. Toisaalta surffiaaltojen ansiosta vauhti oli välillä yli 8 solmua ilman spinnuakin. Takaisin päin tultaessa suuri aallokko verotti aika paljon vauhtia. Ja kippari tasi olla jo vähän väsynyt, koska aaltoajo ei oikein sujunut. Keula oli koko ajan kääntymässä liian ylös tuuleen.

Maalissa oltiin melkein viimeisinä. Ja ainakin päällisin puolin litimärkinä. Mielialaa nostatti kummasti maalin jälkeen ohitettu kilpakumppani, joka jostain syystä oli jäänyt "parkkiin" sataman sisäänmenoaukkoon. Päästiin alakautta ohitse ja nätisti purjeilla laituriin saakka. Taktiikkapalaveri jäi tällä kertaa melko lyhyeksi, kun kipparilla oli kiire yövahtivuoroon. Mutta ei sentään ihan niin kiire, ettei yhtä kuohuviiniä ja suklaalevyä olisi ehditty tuhota.